پینه دستان

پینه دستان


زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه ایجاد یک شغل در صنایع پتروشیمی را دو میلیارد تومان ذکر کرد و از طراحی مشاغل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.

 

به گزار ش خبرنگار ایسنا، علی ربیعی در سومین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی مهارت آموزی و اشتغال بر لزوم بالا بردن مهارت نیروی کار توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمانهایی که امر آموزش را در دستور کار دارند و نقش مهمی که در برنامه‌های دولت تدبیر و امید طی سالهای آینده خواهند داشت تاکید کرد.

 

وی مهار تورم و خروج از رکود اقتصاد را موجب رشد و پایداری جامعه دانست و افزود: در شرایط فعلی نیاز به نوعی نگرش جدید به کار و انسان‌های کارآمد و مهارت‌دیده داریم تا به رشد هفت درصدی پیش‌بینی شده اقتصاد در کشور برسیم و به سمت بهره‌وری بالا، ازدیاد تولید و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا برویم.

 

 

ربیعی در ادامه با بیان این‌که برای مدرک احترام زیادی قائلم ولی برای تجربه و مهارت ارزش بیشتری قائل هستم، گفت: ترکیب تکنسینی و تئور‌سینی می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر هزینه‌ی ایجاد هر شغل در صنایع پتروشیمی را دو میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط و مشاغل روستایی را باید در دستور کار قرار بدهیم.

 

 

وی تصریح کرد: سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند از این رهگذر با افزایش مهارت در میان روستاییان، شهرهای کوچک، افرادی را که سرمایه و ثروت کوچکی دارند ساماندهی کنند و با دادن آموزش‌های لازم زمینه‌ی افزایش مهارت در آنها را بالا برده و به زنجیره‌های تولید متصل کند.

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که باید از کارگران مهارتی به سمت کارگران دانشی برویم، تاکید کرد: لازم است تا مشاغلی را که تاکنون تجربه‌اش را در ایران نداشته‌ایم یا داشتیم ولی زمینه‌ی مهارتی آن را در اختیار نداشتیم در دستور کار قرار بدهیم و سازمان فنی حرفه‌ای به این مساله ورود کند.

 

 

وی گفت: ما نیازمند طراحی مدلهای جدید با تجربه‌های جدید و مبتنی بر شناخت نیاز‌های بازار کار هستیم و سازمان فنی حرفه‌ای کشور باید در ترسیم نقشه نیروی انسانی بازار کار تاثیر‌گذار باشد و براساس این نقشه برنامه‌های خود را بازنگری کند.

 

 

ربیعی هم‌چنین پیشنهاد کرد: سازمان فنی حرفه‌ای کشور از تجارب کشور‌های توسعه یافته و تازه صنعتی شده در تهیه منابع آموزشی جدید استفاده کند.

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از تدوین و طراحی مشاغل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی توسط سازمان فنی حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: در برخی استان‌ها نمی‌توانیم تنها به مشاغل خاص تکیه کنیم ناچاریم به سمت خوشه‌های صنعتی برویم و سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند در این فرآیند نقشه مهارتی را تدوین کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: یک شنبه 19 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com